søndag den 19. februar 2012

Fastelavns fest, og ferie kuller.

Fastelavn er mit navn, boller vil jeg have.
hvis jeg ingen boller får, så laver jeg ballade......

hehe, ja I dag var vi jo til fastelavns fest, nok som en del andre rundt om i lille DK.....

Det var super hyggeligt. ikke noget stort og prangende....
nej det var lille hyggeligt og for afdelingens børn....
der var nok en  15-20 børn...

Der blev slået katten af tønden, x2 og sikke ungerne gik til det.
vi havde medbragt et stk smølf, batman og blomster fe,og sikke de hyggede.
Selv den mindste mus, dog ville hun ikke slå til tønden. og var meget genert. Men hvad fanden, hun er jo heller ikke vant til så mange fremmede mennesker....
Efter tønde slagning, var der fastelavns boller og kakao til alle i gildesalen...
hvor til der også blev lavet lotteri. i ved den slags lotteri, der er rullet sammen og med en lille hvid ring rundt om.Min den størst vandt en lille, igen ikke noget stort ,men fin præmie.... og stolt var han. ;)

efter endt og meget god fastelavns fest, gik turen ned til mandens forældre....
her havde vi lovet ungerne at de måtte rasle.Og de gik til den...

Den fik hele armen med rasle bøsser, og sang. Og de charmede de gamle damer.
Høflige og velopdragende, sagde de pænt tak og ha en god dag, når de havde fået deres mønter.
De endte da også med omkring 150kr HVER.... sådan husker jeg simpelhen ikke min "fangst" fra barndommen...

en karamel, et par slikkepinde, nogle håndøre og ellers hvad folk havde i deres gemmer af slik...
niks sådan er det åbenbart slet ikke mere.... tror der var 2 steder mine unger fik slik....

Jeg gik troligt med dem rundt, for her er det som over pyldret høne mor, jeg sætter grænsen....
Jeg synes de er for små til at skulle gå alene.
Og jeg  vil slet ikke beskrive ,hvad der var af tanker i mit hovede, da den store spurgte om de ikke måtte rasle...
så for at give mor en ro i sindet, tog jeg med dem. Og jeg må indrømme at det nu også var meget hyggeligt....
Alt i alt en meget hyggelig dag, i familens tegn.
Der skulle sluttes af med en super hyggelig og dejlig aftens mad...

hmmm, men vores kylling ville simpelhen ikke blive færdig.... super øv...
og da kl blev halv 7 måtte vi ty til dejlig havregrød....
Men ungerne var henrykte,og spiste med velbehag. så det var jo super.

mor og far kunne kl 20. sætte aftensmaden på bordet og spise en voksen middag....
det er godt nok længe siden det er sket.. Men det var hyggeligt.

i morgen står den på opdrydning på mellemste mandens værelse.... udrytning af legetøj. og omrykning.
glæder mig til at vise billeder af det færdige resultat....

så skal vi have fundet en super fed seng til ham, da hans juno seng ikke gider mere....
eller er det drengen der ikke gider den ;)
Det er også imod morens vilje at den ikke skal være på hans værelse mere, men han vil gerne have noget andet....
så far har lovet en anden seng. også må mor jo bare få sat sit præg på den.
For stod det til mellemste mand på 4år. blev det et Biva helved med rutchebane og pirat forhæng.

næææ morens drøm er en super lækker karlekammmer seng i GUL.... ELSKER gul....
men tvilver lidt på at jeg helt kan få den gennemført.
men vi får at se.... ;)

mine sysler har stået lidt i stampe. det er kun blevet til en enkelt kjole en jakke og et par bukser...
men sådan er det jo. man kan jo ikke lave alt. ;)

jeg har 1000 ideér i mit hovede pt. og venter bare på at føre dem ud i virkligheden.....

Så er vi nået op på 2. faste læsere.... WEEEEE velkommen til jer begge to..... det er dejligt at i gider følge med på min blog. og håber i vil synes om den.... giv endelig en kommentar..... er altid rart med noget feedback. ;)

på fredag har jeg en date med min mand. vi skal på rov i den lokale møbel genbrugs.... GLÆDER MIG!!!!

så må vi jo se om der kan findes noget godt. men mon ik. Ved der er en masse jeg skal kigge efter.....

Det var et lille pip fra mig.

smider lige nogle fotos op......
 
Milla i den nye kjole der er blevet syet..... hvem skal den hjem og bo hos. str 86/92.




Mine 3. dejlige guldklumper i en morgen hyggestund. her i vinterferien....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar